• Din första arbetslösa dag ska du skriva in dig på Arbets­förmedlingen.
  • Fyll i och skicka in ansökan om ersättning i vår e‑tjänst Mina sidor.
  • Skicka in tidrapport och de uppgifter som vi behöver.
  • Vi meddelar beslut om ersättning till dig i Mina sidor.
  • Din ersättning betalas ut på torsdagar (undantag kan ske under helgdagar).
  1. Skriv in dig på Arbetsförmedlingen

    Din första arbetslösa dag ska du skriva in dig på Arbetsförmedlingen.

    Skriv in dig på Arbetsförmedlingens webbplats

  2. Hur ansöker jag om ersättning?

    Gå in i Mina sidor -> fyll i Ansökan om ersättning.

    Efter du har fyllt i din ansökan, kommer du att se en "Att göra"-lista där det står vilka uppgifter du behöver skicka in.

    Du ska också fylla i och skicka dina tidrapporter i Mina sidor.

  3. När får jag ett beslut?

    Vi meddelar beslut om ersättning till dig i Mina sidor när vi har handlagt ditt ärende. Har du inte aktiverat ditt konto i Mina sidor skickar vi det till Kivra eller med posten.

    Kontrollera att vi har rätt kontaktuppgifter till dig i Mina sidor så du får notifikationer när du får ett meddelande eller brev från oss. Läs mer här.

  4. Hur betalas min ersättning ut?

    Vi betalar ut din ersättning på en utbetalningsavi om du inte har angett något annat. Vill du lösa in din avi digitalt? Läs mer på Swedbanks webbplats.

    Vill du få dina pengar insatta på ett konto ska du anmäla ditt konto till Swedbanks kontoregister. Uppge vilket konto och vilken bank du vill ha din ersättning utbetald till på www.swedbank.se/kontoregister. Detta gäller oavsett om du har konto i Swedbank eller annan bank.